تحقیقات من

تحقیق های دانش آموزی

تحقیقات من

تحقیق های دانش آموزی

من به تازگی کافی نتی زدم ، تحقیقاتی رو که برام میارن رو این جا به ثبت می رسونم که هم خودم بهش در هر مکانی دسترسی داشته باشم و هم شما دوستان ازش استفاده ببرید .
اگر نکته و نظری دارید ، خوشحال می شم باهام درمیون بزارید . من همیشه پاسخگو خواهم بود :)

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۱
آبان

بارور کردن ابرها و تشکیل باران مصنوعی

بارور کردن ابر‌ها فرآیند پخش کردن و تزریق یخ خشک یا به زبان علمی آئروسل‌های یدید نقره به سمت قسمت بالایی ابر‌ها به منظور تحریک ایجاد فرآیند بارش و ایجاد باران است. از آنجایی که بیشتر بارندگی‌ها از طریق رشد کریستال‌های یخ از ابر‌های خنثی (قطره‌های سردتر از نقطه انجماد ۳۲ درجه فارنهایت و یا ۰ درجه سانتی‌گراد) در قسمت بالایی ابر‌ها شروع می‌شود، ذرات یدید نقره به منظور تشکیل ذرات جدید به کار می‌روند. باروری ابرها به کمک هواپیما یا ژنراتورهای زمینی انجام می‌شود.

۲۱
آبان

رزمندگان چگونه برای عبور از عرض رودخانه اروند از پدیده جزر و مد استفاده می‌کردند؟

یکی از عملیاتی که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس طراحی کردند، عملیات "والفجر 8 بود.


عملیات مذکور در طول دوران دفاع مقدس یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود؛ کارشناسان نظامی معتقدند که در طول عملیات "والفجر 8" انواع جنگ‌ها اعم از نبرد ناهمگون، دریایی و جنگ شهری دیده می‌شد.در واقع عملیات فاو، صحنه بروز تمام قابلیت‌های نظامی، ابتکار عمل و خطرپذیری سپاه پاسداران برای پیش‌برد اهداف جمهوری اسلامی بود

۱۹
آبان

نقش هر یک از فعالیت های غیر ارادی بدن مانند پلک زدن عطسه کردن

۱- چرا خمیازه می کشیم؟

خمیازه کشیدن نه تنها در انسان بلکه در دیگر مهره داران نیز دیده می شود. عمل واکنشی خمیازه کشیدن زمانی رخ می دهد که ما خسته و یا کسل هستیم، اما دانشمندان تاکنون علت چنین عکس العملی را به طور کامل کشف نکرده اند. وقتی که ما خمیازه می کشیم، دهانمان کاملاً باز می شود و مقدار زیادی هوا را در خود فرو می برد و خیلی آرام عمل بازدم انجام می گیرد. خمیازه شامل کشیده شدن عضلات آرواره، سینه، دیافراگم و مری می شود. از این رو تمامی این اعمال برای وارد شدن مقدار بیشتری هوا به ریه انجام می گیرد. مطالعات نشان می دهند که خمیازه کشیدن به خنک شدن مغز کمک می کند.

۱۹
آبان

مس نام یک عنصر جدول تناوبی با نماد شیمیایی Cuبرگرفته از واژهٔ لاتین  است عدد اتمی آن ۲۹ و عنصری فلزی با ویژگی‌های شکل‌پذیری و رسانایی گرمایی و الکتریکیبالا است. مس خالص، نرم و چکش خوار است بخشی از آن که در برابر هوای آزاد قرار دارد به رنگ قرمز مایل به نارنجی است.

هزاران سال است که از مس و آلیاژهایش استفاده می‌شود. در دوران روم باستان، از معدن‌های مس در قبرس بهره‌برداری می‌شد .ترکیب‌های مس معمولاً به شکل نمک‌های مس (II) دیده می‌شوند، رنگ آبی یا سبز کانی‌هایی مانند آزوریت و فیروزه که از گذشته به عنوان گوهر دانسته می‌شدند ناشی از همین فلز است. از مس در معماری ساختمانی و هنرهای تزئینی هم بهره برده می‌شود.

۱۴
آبان

گفت : دانایی که : گرگی خیره سر،
هست پنهان در نهاد هر بشر!
لاجرم جاری است پیکاری سترگ
روز و شب، مابین این انسان و گرگ
زور و بازو چارهء این گرگ نیست
صاحبِ اندیشه داند چاره چیست
ای بسا انسان رنجورِ پریش
سخت پیچیده گلوی گرگ خویش
وی بسا زور آفرین مرد دلیر
هست در چنگال گرگِ خود اسیر
هرکه گرگش را در اندازد به خاک
رفته رفته می شود انسان پاک
آنکه با گرگش مدارا می کند
خلق و خوی گرگ پیدا می کند
و آن که از گرگش خورد هر دم شکست
گرچه انسان می نماید گرگ هست!
در جوانی جان گرگت را بگیر!
وای اگر این گرگ گردد با تو پیر
روز پیری، گرکه باشی همچو شیر
ناتوانی در مصافِ گرگ پیر
مردمان گر یکدیگر را می درند
گرگ هاشان رهنما و رهبرند
این که انسان است این سان دردمند
گرگ ها فرمانروایی می کنند،
و آن ستمکاران که با هم محرم اند
گرگ هاشان آشنایان هم اند
گرگ ها همراه و انسان ها غریب
با که باید گفت این حال عجیب؟