تحقیقات من

تحقیق های دانش آموزی

تحقیقات من

تحقیق های دانش آموزی

من به تازگی کافی نتی زدم ، تحقیقاتی رو که برام میارن رو این جا به ثبت می رسونم که هم خودم بهش در هر مکانی دسترسی داشته باشم و هم شما دوستان ازش استفاده ببرید .
اگر نکته و نظری دارید ، خوشحال می شم باهام درمیون بزارید . من همیشه پاسخگو خواهم بود :)

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۱
مهر

4-با مراجعه به کتاب های علوم و نجوم با پایگاه های اینترنتی،چند مورد از شگفتی های کهکشان ها و اجرام آسمانی،منظومه خورشیدی و سیاره زمین را استخراج کنید و در کلاس بخوانید.

سیاره ناهید :دومین سیاره سامانه خورشیدی است.میان زمین و تیر قرار گرفته است.نزدیک ترین سیاره به زمین و بعد  از ماه،درخشان ترین جرم آسمانی و طبیعی است.ناهید داغ ترین سیاره در سامانه خورشیدی است.این سیاره ماه یا قمر ندارد و از چند دیدگاه مانند :جرم،گرانش و ترکیبات ساختاری به زمین شبیه است،به همین دلیل خواهر زمین نامیده است.

۰۷
مهر


از آنجا که زبان علمی دوره‌ی خوارزمی زبان عربی بود از این رو خوارزمی رابه‌صورت الخوارزمی صدا می‌زدند. روش دانشمند ایرانی؛ در عملیات جمع و تفریق، ضرب و تقسیم مورد توجه دانشمندان ریاضی اروپا قرار گرفت و چون خوارزمی در محاسبات چهار عمل اصلی و حل انواع مسایل ریاضی روش مرحله به مرحله و دقیقی ارائه داده بود و در نهایت به جواب منجر می‌شد به همین خاطر، هر روشی که حل مسایل را به صورت مرحله به مرحله و دقیق و با جزئیات کافی بیان کند و در پایان به جواب برسد روش الگوریتمی نامیدند. تلفظ لاتینی  الخوارزمی به‌صورت  Algorism  یا الگوریتمی  Algorithmic  از آن ناشی شده است.

۰۲
مهر

امام‌ حسین‌ علیه السلام با هدف‌ اصلاح‌ ، دگرگونی‌ ونوسازی‌ در تمام‌ ابعاد شخصی‌ واجتماعی‌ گام‌ برداشت‌؛ راه‌ و روش‌ و منش‌ آن‌ حضرت‌ نیز تفسیر کننده اهتمام‌ و تلاش‌ایشان‌ برای‌ ماندگاری‌ دین‌ ناب‌ ، در طول‌ تاریخ‌ است‌ ، حماسه بزرگ‌ کربلا تبلور یک‌حرکت‌ اصلاحی‌ است‌ که‌ امام‌ آن‌ را برای‌ یک‌ دگرگونی‌ عظیم‌ آفرید ، حرکتی‌ که‌ سبب‌تداوم‌ آیین‌ پیامبر صلی الله علیه و آله در طول‌ تاریخ‌ بشر گشت‌.

اما قبل‌ از تحقق‌ حماسه عاشورا ، پیامبران‌ ، به‌ ویژه‌ خاتم‌ آنان‌ صلی الله علیه و آله وامام‌ علی‌ علیه السلام وسپس‌ وقوع‌ آن‌ ، همه‌ امامان‌ : و تمامی‌ بازماندگان‌ حادثه عاشورا ، بر آن‌ امام‌ همام‌گریه‌ کردند و پیوسته‌ به‌ یادش‌ مجالس‌ عزا و سوگواری‌ برپا نمودند.