تحقیقات من

تحقیق های دانش آموزی

تحقیقات من

تحقیق های دانش آموزی

من به تازگی کافی نتی زدم ، تحقیقاتی رو که برام میارن رو این جا به ثبت می رسونم که هم خودم بهش در هر مکانی دسترسی داشته باشم و هم شما دوستان ازش استفاده ببرید .
اگر نکته و نظری دارید ، خوشحال می شم باهام درمیون بزارید . من همیشه پاسخگو خواهم بود :)

طبقه بندی موضوعی

فعالیت هایی را بیان کنید که به محیط زیست دریا آسیب می زند :

آلودگی دریایی تاثیر مستقیمی بر روی زندگی انسان ها و دیگر جانداران دارد. آلودگی دریایی به عواملی مانند: آلودگی رودها، ریختن زباله در دریاها و نشت نفت توسط نفت‌کشها بستگی دارد.

1-      نفت و مشتقات

آن آلودگی های فراوانی به دنبال دارد و به علت آن که جامد نیست، به راحتی در آب و در خشکی منتشر می شود. آلودگی های نفتی تنها به کشتی ها مربوط نمی شود، هرچند این آلودگی به نوبه خود از عمده ترین دلایل آلودگی آب ها به شمار می رود.

بهره برداری از منابع زیر زمینی نظیر معادن و میدان های نفتی دقت و مهارت فوق العاده ای می خواهد. چنان چه این بهره برداری ها بدون برنامه و نظارت و حضور کارشناسان باشد، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند. به عنوان مثال ایجاد نفت به دلیل آنکه میلیون ها سال طول کشیده و اکثراً در مناطقی است که کمتر تحت نفوذ انسان بوده، به مراتب سخت تر از ایجاد نیروگاه جدید است.

کمترین حضور انسان بیشترین آلودگی و تغییر را به دنبال دارد. قرار دادن سکوهای نفتی و وسایل حفاری در مناطق دور افتاده نیز باعث تخریب محیط زیست و همچنین تغییر بافت زیستی منطقه می شود.

اثرات مخرب نشت نفت در دریا

نشت نفت در دریا از کشتی ها، چاه های نفت، تاسیسات ساحلی و غیره خسارات زیست محیطی و اقتصادی فراوانی به دنبال دارد. نتایج مطالعات در مورد سرنوشت آلودگی نفتی دریاها و روند خود پالایی دریا نشان می دهد مواد سبک نفتی تبخیر شده و مواد آروماتیک تا حدی به صورت محلول در می آیند و ترکیبات سنگین به صورت گلوله های نفتی به ساحل آمده یا در بستر دریا ته نشین می شود و سایر ترکیبات به صورت ذرات معلق در آب دریا مخلوط می شوند. به این ترتیب سمی نفت با گذشت زمان و تغییرات فیزیکی و شیمیایی اعمال شده بر آن کاهش می یابد.

مقدار کمی از این ترکیبات به وسیله باکتری ها و سایر موجودات شکسته می شود. مواد نفتی از منابع مختلفی وارد آب می شود و بیشترین منابع آلودگی مربوط به چاه های نفتی و دکل ها و سکوهای بهره برداری نفت است.

عوامل بسیاری در میزان خسارات ناشی از نفت وجود دارد از جمله آنها مقدار مواد نفتی و شرایط آب و هوایی، کدورت و فصل می باشد. با توجه به اهمیت حفظ اکوسیستم های آبی کشور و سلامت پروتئین دریایی و اقتصاد لازم است در کاهش آلودگی دریاها به ویژه آلودگی نفتی کوشا باشیم؛ که برای واکنش در برابر لکه نفتی سه قسمت کلی محدود کردن پاکسازی و برداشت لکه نفتی وجود دارد که با بکار بردن این سه راه حل گام بزرگی در پاکسازی دریاهای آلوده به نفت برداشته می شود.

2-   آلودگی رودها

بسیاری از تاثیرات مخرب آلودگی رودها و دریاچه‌ها را می‌توان بر روی اقیانوسها مشاهده کرد. از آن جا که  بسیاری از رودها سرانجام به اقیانوس می‌رسند، آلوده شدن رودها می‌تواند باعث آلودگی اقیانوس نیز بشود.

رودهایی که در شمال اروپا از شهرهای بزرگ صنعتی عبور می‌کنند، روزانه مقدار زیادی مواد زاید شیمیایی،کشاورزی و شهری را به دریای شمال می‌ریزند. گردش آب باعث می‌شود این مواد در نزدیکی ساحل جمع شود؛ و بیشتر آن‌ها را به طرف ساحل هلند هدایت می‌کند.

3-  زباله ها

در شرق آمریکا برای دهه‌ها رایج بود که با قایق به قسمت‌های باز اقیانوس اطلس می‌رفتند و زباله هایشان را در آن جا می‌ریختند. حجم زیادی از مواد زاید بیمارستانی، فاضلاب و زباله ناگهان در تابستان سال ۱۹۸۸ به سواحل ماساچوست تا نیوجرسی بازگشت. در برابر این اتفاق اعتراضات مردمی زیادی صورت گرفتکنگره آمریکا که تحت فشار افکار عمومی بود، سال بعد قانون ممنوعیت ریختن زباله در اقیانوس را تصویب کرد. این قانون ریختن هر گونه آلوده کننده‌ای را به اقیانوس ممنوع کرده بود. با این حال ۱۰ تا ۲۰۰ درصد آلودگی دریا را ریختن زباله در آن تشکیل می‌دهد.

با این که ملموس ترین نتایج آلودگی را می‌توان در سواحل دید اما مرکزی ترین نقاط اقیانوس هم از این خطر در امان نمی‌مانند.پلاستیک‌ها به اندازه نشت نفت، فلزات سنگین و سایر سموم باعث مرگ و میر پستانداران می‌شود.

علارغم قانون ممنوعیت بین‌المللی ریختن زباله در اقیانوس تخمین زده‌اند که کشتیها روزانه بیش از ۵۰۰ هزار تکه ظرف و کیسه‌های پلاستیکی در اقیانوس  می‌ریزند.

اگر شما مسئول حفظ دریا این نعمت الهی بودید ، چه می کردید؟

اگر من مسئول بودم ، افرادی را مسئول جمع آوری زباله در اطراف ساحل و هم چنین از سطح دریا می کردم و قانونی وضع می کردم تا هیچ کس جرات ریختن زباله در اطراف دریا و دریا را نداشته باشد و اگر اشتباهی رخ می داد به سختی آن ها را جریمه می کردم .

در کنار رودهایی که به دریا ریخته می شدند مخزنی تعبیه می کردم و با گذر آب از فیلتر آن ها را روانه دریا می کردم .

و با نظارت بر شرکت های نفتی ، مامورانی را مسئول می کردم تا مانع ریختن نفت و مشتقات آن به دریا شوند.

نظرات  (۳۷)

  • یه بنده ی خدا
  • عالییییییییییییی خیلی خوب است
    عالی عالی بود
  • مهر آسا شعبانی
  • عالییییییییییی بود واقعابدردم خورد ممنونم
    خیلی عالی بود همیشه از این کار ها بکنین 😘😘😘
    خیلی خوبه دقیقا جواب سوالات تحقیق من رو داده

    عالی بود، مرسی❤️
    علیایی بود 
    عالییییییی بود😍😍😍😍😗
    عالییییی

    خیلی بلند بود 
    در هر صورت خوب بود 
    سپاس گزارم
    دوست داشتی بود 

    عالی خیلی ممنون
    خیلی خوب بود
    عالی😍😍
    خیلی خوب بود واقغا راست گفتی کارت درسته
    عالیییییی
    عالیییییی
    Great
    در کلاسم همه تشوی قم کردن و معلمو زدم و زیربه گریه افتاد

    عالی بود اما1-خیلی طولانی بود       و           2-غلط املایی داشت
    اما خداااااااااااا وکیلی عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
    عاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییی

    عالی بود

    ولی برای تحقیق پایه ی ششم مناسب نیست

     ولی درکل واقا عالی بود

    من واقعا خیلی خوشم آمد و خیلی به درد یک فعالیت کلاسی ام خورد

    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

    عالی

    عالللی بود

  • ریحانه پور ویسی
  • ممنون از اطلاعات مفید سایتتان

     

  • حانیه ابراهیمی
  • خیلی خوبه که چنین کاری رو انجام بدیم

    ممنون خیلی کمک کرد برای کنفراسمون

  • امیر سعید جعفری
  • خوب بود

    خوب بود فق ی مقدار زیاد بود دستم پوکید

    خوب بود 

    بدک نبود 🙄🙄

    خوب 

    نبود 

     

     

    فوق العاده عالی بود 💕🌹🤍🥂

    واقعا عالیه

    خیلییییییییییییییییییییی خخخخخخخخخووووووببببب بود🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

    خیلی بد نبود

  • رومینا شریفلو
  • عالی بود و دقیقا همون کاری که من می کردم را می کرد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی